Czwarty Ogólnopolski Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej

Czwarta edycja konkursu odbyła się w dniach od 13 do 17 listopada w Krakowie. Współorganizatorami edycji była Opera Krakowska oraz Miejski Klub im. Jana Kiepury w Sosnowcu.

Przesłuchania I i II etapu, oraz wieńczący konkurs Galowy Koncert Operetkowo–Musicalowy w wykonaniu laureatów oraz zaproszonych gości miały miejsce w nowo wybudowanym budynku Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48.

Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęli: Wojewoda Małopolski Stanisław Kracik, Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Nawara, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski oraz  Duszpasterz Artystów Ksiądz Infułat Jerzy Bryła.

Realizacja nastąpiła przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego, Gminy Miejskiej Kraków oraz częściowo dzięki środkom przekazanym przez Orlen Oil Sp. z o.o.


Jury w składzie:
    Wiesław Ochman – przewodniczący
    Barbara Nieman
    Bożena Zawiślak–Dolny
    Paweł Gabara
    Włodzimierz Izban
po przesłuchaniu uczestników obu etapów jednomyślnie ustaliło i przyznało następujące nagrody regulaminowe:

Ponadto Jury zaakceptowało przyznanie następujących nagród pozaregulaminowych:

Nagrody dodatkowe ufundowane przez osoby prywatne :

Wszyscy laureaci oraz jurorzy otrzymali od Fundacji CZARDASZ okolicznościowe wydawnictwa: monografię z cyklu: Nie umilkli na zawsze – IWONA BOROWICKA, legenda sceny operetkowej pióra Jacka Chodorowskiego oraz płyty CD i DVD z Jej nagraniami. Znajdujący się na płycie DVD materiał filmowy, zrealizowany przez Telewizję Poznańską na zaproszenie Bogusława Kaczyńskiego, jest jedynym zapisem filmowym z udziałem Iwony Borowickiej.


Sponsor Strategiczny Konkursu:

Złoty Sponsor:

Sponsor Główny:

Mecenas Konkursu:

Sponsorzy:
Domy Wczasowe Triumfy w Krynicy

Patroni medialni:


Zapowiedzi i relacje internetowe:

    Karnet (zapowiedź)

    Magiczny Kraków (archiwum)

    Polskie Centrum Informacji Muzycznej

    Kraków Travel

    Nasz Dziennik (zapowiedź)

    e–teatr.pl (zapowiedź)

    Miesiąc w Krakowie

    Opera Krakowska

    kraker.pl

    Serwis Informacyjny BLIP

    Nasz Dziennik (relacja)

    Radio Kraków

    Dziennik Polski

    e-teatr.pl (relacja)

    kraker.pl

    maestro.net (relacja)

    maestro.net (wywiad)

    teatry.art.pl

Przesłuchania I etapu

Przesłuchania II etapu

Koncert Galowy


Nowością tegorocznej edycji stał się kurs interpretacji, muzyki operetkowej i musicalowej, który odbył się w Krynicy Zdroju w dniach od 7 do 10 października. Podstawowym celem kursu była pomoc oraz konsultacje w przygotowaniu do konkursu. Nie był on adresowany wyłącznie do uczestników, lecz do wszystkich osób zainteresowanych podniesieniem swoich kwalifikacji poprzez udział w konultacjach prowadzonych przez doświadczonych artystów i instruktorów sztuki scenicznej. Problematyka objęta zajęciami kursu obejmowała następujące zagadnienia:

Zwieńczeniem kursu był koncert operetkowy pt. Energia w muzyce w wykonaniu uczestników kursu, podczas którego można było usłyszeć najpiękniejsze arie i duety operetkowo–musicalowe m.in.: E.Kálmána, F.Lehára, J.Staussa.

Koncert odbył się w Sali Balowej Starego Domu Zdrojowego. Przy akompaniamencie fortepianowym Małgorzaty Westrych oraz Tomasza Romanka wystąpili:

Współorganizatorzy koncertu:
Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju, Uzdrowisko Krynica–Żegiestów S.A..

Sponsor Koncertu:

Dzień wcześniej uczestnicy kursu uświetnili swym występem Wielką Galę Poetycką wieńczącą XII Krynickie Spotkania Poetyckie. Wykonawcami tego koncertu byli:

Zapowiedzi i relacje internetowe:

    Portal Internetowy iKrynica.tv – relacja z kursu

    Portal Internetowy Sądeczanin – zapowiedź kursu i koncertu

    Portal Internetowy Sądeczanin – relacja z koncertu

    Portal Internetowy miasta Krynicy–Zdroju – relacja ze XII Krynickich Spotkań Poetyckich

    Portal Internetowy miasta Krynicy–Zdroju – relacja z koncertu

    Portal Internetowy TvKrynica – relacja z koncertu


Opinie uczestników:

Wspaniała inicjatywa! Naprawdę bardzo pomógł nam ten kurs w przygotowaniu się do konkursu, zwrócił uwagę na ważne kwestie (np.: ubiór, make–up, ruch sceniczny), do których tak wielkiej wagi wcześniej nie przywiązywaliśmy – przecież wydawało nam się, że to wiemy.

Uważam, że w przyszłych edycjach kursu warto byłoby pomyśleć o większej ilości zajęć z samego śpiewu (emisja). Poza tym myślę, że wszystkim uczestnikom wyszłaby na dobre mozliwość indywidualnej pracy z choreografem (chociaż pół godziny dziennie). Mam nadzieję, że kurs pokazał wszystkim, że wykonywanie operetki wcale nie jest proste, a inicjatywa Fundacji będzie kontynuowana. Warunki do pracy świetne, kadra również. Szkoda tylko, że tak krótko...

Dziękuję za ogromną pracowitość, chęć przekazania nam – kursantom swojej wiedzy... Dziękuję za przyjazne i braterskie traktowanie nas – kursantów! Za wspaniałą życzliwość! Kurs wlał we mnie chęć do spojrzenia na operetkę w inny sposób – potraktowanie jej jako wyzwania! Cieszę się, że była możliwość pracy prawie przez cały dzień... Jeszcze raz dziękuję!


Oba przedsięwzięcia są realizowane przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego oraz Gminy Miejskiej Kraków

Pliki do pobrania