Czwarty Ogólnopolski Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej
Czwarta edycja konkursu odbyła się w dniach od 13 do 17 listopada w Krakowie. Współorganizatorami edycji była Opera Krakowska oraz Miejski Klub im. Jana Kiepury w Sosnowcu.
Przesłuchania I i II etapu, oraz wieńczący konkurs Galowy Koncert OperetkowoMusicalowy w wykonaniu
laureatów oraz zaproszonych gości miały miejsce w nowo wybudowanym budynku Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48.
Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęli: Wojewoda Małopolski Stanisław Kracik, Marszałek Województwa Małopolskiego
Marek Nawara, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski oraz Duszpasterz Artystów Ksiądz Infułat Jerzy
Bryła.
Realizacja nastąpiła przy wsparciu finansowym Województwa
Małopolskiego, Gminy Miejskiej Kraków oraz częściowo dzięki środkom
przekazanym przez Orlen Oil Sp. z o.o.
Jury w składzie:
Wiesław Ochman przewodniczący
Barbara Nieman
Bożena ZawiślakDolny
Paweł Gabara
Włodzimierz Izban
po przesłuchaniu uczestników obu etapów jednomyślnie ustaliło i przyznało następujące nagrody regulaminowe:
Ponadto Jury zaakceptowało przyznanie następujących nagród pozaregulaminowych:
Nagrody dodatkowe ufundowane przez osoby prywatne :
Wszyscy laureaci oraz jurorzy otrzymali od Fundacji CZARDASZ okolicznościowe wydawnictwa: monografię z cyklu: Nie umilkli na
zawsze IWONA BOROWICKA, legenda sceny operetkowej pióra Jacka Chodorowskiego oraz płyty CD i DVD z Jej
nagraniami. Znajdujący się na płycie DVD materiał filmowy, zrealizowany przez Telewizję Poznańską na zaproszenie Bogusława Kaczyńskiego,
jest jedynym zapisem filmowym z udziałem Iwony Borowickiej.
Sponsor Strategiczny Konkursu:
Złoty Sponsor:
Sponsor Główny:
Mecenas Konkursu:
Sponsorzy:
Domy Wczasowe Triumfy w Krynicy
Patroni medialni:
Zapowiedzi i relacje internetowe:
Karnet (zapowiedź)
Magiczny Kraków (archiwum)
Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Kraków Travel
Nasz Dziennik (zapowiedź)
eteatr.pl (zapowiedź)
Miesiąc w Krakowie
Opera Krakowska
kraker.pl
Serwis Informacyjny BLIP
Nasz Dziennik (relacja)
Radio Kraków
Dziennik Polski
e-teatr.pl (relacja)
kraker.pl
maestro.net (relacja)
maestro.net (wywiad)
teatry.art.pl
Przesłuchania I etapu
Przesłuchania II etapu
Koncert Galowy
Nowością tegorocznej edycji stał się kurs interpretacji, muzyki operetkowej i musicalowej, który odbył się
w Krynicy Zdroju w dniach od 7 do 10 października. Podstawowym celem kursu była pomoc oraz konsultacje w przygotowaniu do konkursu.
Nie był on adresowany wyłącznie do uczestników, lecz do wszystkich osób zainteresowanych podniesieniem swoich kwalifikacji poprzez
udział w konultacjach prowadzonych przez doświadczonych artystów i instruktorów sztuki scenicznej. Problematyka objęta zajęciami kursu
obejmowała następujące zagadnienia:
Zwieńczeniem kursu był koncert operetkowy pt. Energia w muzyce w wykonaniu uczestników kursu,
podczas którego można było usłyszeć najpiękniejsze arie i duety operetkowomusicalowe m.in.: E.Kálmána, F.Lehára, J.Staussa.
Koncert odbył się w Sali Balowej Starego Domu Zdrojowego. Przy akompaniamencie fortepianowym Małgorzaty Westrych oraz Tomasza Romanka wystąpili:
Współorganizatorzy koncertu: Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju, Uzdrowisko KrynicaŻegiestów S.A..
Sponsor Koncertu:
Dzień wcześniej uczestnicy kursu uświetnili swym występem Wielką Galę Poetycką wieńczącą XII Krynickie Spotkania
Poetyckie. Wykonawcami tego koncertu byli:
Zapowiedzi i relacje internetowe:
Portal Internetowy iKrynica.tv
relacja z kursu
Portal Internetowy Sądeczanin
zapowiedź kursu i koncertu
Portal Internetowy Sądeczanin
relacja z koncertu
Portal Internetowy miasta KrynicyZdroju
relacja ze XII Krynickich Spotkań Poetyckich
Portal Internetowy miasta KrynicyZdroju
relacja z koncertu
Portal Internetowy TvKrynica
relacja z koncertu
Opinie uczestników:
Wspaniała inicjatywa! Naprawdę bardzo pomógł nam ten kurs w przygotowaniu się do konkursu, zwrócił uwagę na ważne kwestie (np.: ubiór,
makeup, ruch sceniczny), do których tak wielkiej wagi wcześniej nie przywiązywaliśmy przecież wydawało nam się,
że to wiemy .
Uważam, że w przyszłych edycjach kursu warto byłoby pomyśleć o większej ilości zajęć z samego śpiewu (emisja). Poza tym myślę,
że wszystkim uczestnikom wyszłaby na dobre mozliwość indywidualnej pracy z choreografem (chociaż pół godziny dziennie). Mam nadzieję,
że kurs pokazał wszystkim, że wykonywanie operetki wcale nie jest proste, a inicjatywa Fundacji będzie kontynuowana.
Warunki do pracy świetne, kadra również. Szkoda tylko, że tak krótko...
Dziękuję za ogromną pracowitość, chęć przekazania nam kursantom swojej wiedzy... Dziękuję za przyjazne i braterskie traktowanie
nas kursantów! Za wspaniałą życzliwość! Kurs wlał we mnie chęć do spojrzenia na operetkę w inny sposób potraktowanie
jej jako wyzwania! Cieszę się, że była możliwość pracy prawie przez cały dzień... Jeszcze raz dziękuję!
Oba przedsięwzięcia są realizowane przy wsparciu finansowym Województwa
Małopolskiego oraz Gminy Miejskiej Kraków
|